Andrea Mariani, Inventoria Rerum Musicalium Domum Societatis Iesu in Polonia et Lituania Tempore Suppressionis, Warszawa 2020

Marek Bebak


Jagiellonian University, Kraków (Poland)
https://orcid.org/0000-0001-8882-2858

Abstract

Book Review of: Andrea Mariani, Inventoria Rerum Musicalium Domum Societatis Iesu in Polonia et Lituania Tempore Suppressionis, Warszawa 2020


Keywords:

Jesuits, eighteen-century music, Polish music

Bieńkowska, Irena. ‘Musical Life in Slutsk during the Years 1733–1760 in the Light of Archive Materials’. Interdisciplinary Studies in Musicology 11 (2012): 240–241.
  Google Scholar

Chybiński, Adolf. ‘Inwentarze muzykaliów i instrumentów muzycznych kapel jezuickich w Krakowie w XVIII w.’. Myśl Muzyczna 1, no. 7 (1928): 46–48.
  Google Scholar

Chybiński, Adolf. ‘Z dziejów muzyki krakowskiej. I. Organizacja kapeli jezuickiej w pierwszej połowie XVIII w. II. Inwentarze instrumentów i muzykaliów z XVII i XVIII w.’. Kwartalnik Muzyczny 2, no. 1 (1913/14): 26–62.
  Google Scholar

Czepiel, Tomasz. ‘Zacheus Kesner and the Music Book Trade at the Beginning of the Seventeenth Century: an Inventory of 1602’. Musica Iagellonica 2, no. 2 (1997): 23–69.
  Google Scholar

Dacewicz, Alicja. ‘Franciszkańskie inwentarze muzyczne z II połowy XVII wieku. W Nurcie Franciszkańskim 19 (2012): 139–170.
  Google Scholar

Jeż, Tomasz, ed. Danielis Sartorii Musicalia Wratislaviensia. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Sub Lupa, 2017 (= Fontes Musicae in Polonia, A/I).
  Google Scholar

Kochanowicz, Jerzy. Słownik geograficzny jezuickich burs muzycznych (materiały), Kraków: Wydawnictwo WAM, 2002 (= Studia i materiały do dziejów jezuitów polskich 10).
  Google Scholar

Łyjak, Wiktor. ‘Nieznany inwentarz warszawskiego konwentu augustianów’. Muzyka 33, no. 2 (1988): 103–105.
  Google Scholar

Maciejewski, Tadeusz. ‘Inwentarz muzykali.w kapeli karmelickiej w Krakowie na Piasku z lat 1665–1684’. Muzyka 21, nr 2 (1976): 77–99;
  Google Scholar

Maciejewski, Tadeusz. ‘Kilka uwag o muzyce i muzykach z klasztoru oo. Karmelitów Trzewiczkowych w Trembowli’. In: Musica Galiciana. Kultura muzyczna Galicji w kontekście stosunków polsko-ukraińskich (od doby piastowsko-książęcej do roku 1945), 127–137. Leszek Mazepa, ed. Vol. 3. Rzeszów: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej 1999.
  Google Scholar

Patalas, Aleksandra. ‘Polonica w inwentarzach słowackich z lat 1581–1718’. Muzyka 47, no 2 (2002): 97–107.
  Google Scholar

Patalas, Aleksandra. ‘The Inventory of the Krakow Bookseller Franz Jakob Mertzenich: A Testimony of the Presence of Italian Music in Poland ca. 1600’. In: Denn Musik ist der größe Segen… Festschrift Helen Geyer zum 65. Geburtstag, 139–145. Michael Pauser and Elisabeth Bock, eds. Sinzig: Studio Verlag, 2018.
  Google Scholar

Perz, Mirosław Perz. ‘Inwentarz przemyski (1677)’. Muzyka 19, no. 4 (1974): 44–69.
  Google Scholar

Pielech, Marta and Iwona Januszkiewicz-Rębowska, eds. Musicalia Collegii Glacensis Societatis Jesu. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Sub Lupa, 2019 (= Fontes Musicae in Polonia, A/III).
  Google Scholar

Rzepka, Sonia, ed. Tabulatura Organi ex Bibliotheca Fraustadiensi ad Praesepe Christi, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Sub Lupa, 2018 (= Fontes Musicae in Polonia, A/II).
  Google Scholar

Szweykowski, Zygmunt M. ‘Nowe inwentarze – nowy obraz historii’. Ruch Muzyczny 7, no. 3 (1963): 5–6.
  Google Scholar


Published
2021-10-20

Cited by

Bebak, M. (2021). Andrea Mariani, Inventoria Rerum Musicalium Domum Societatis Iesu in Polonia et Lituania Tempore Suppressionis, Warszawa 2020. Muzyka, 66(3), 213–217. https://doi.org/10.36744/m.990

Authors

Marek Bebak 

Jagiellonian University, Kraków Poland
https://orcid.org/0000-0001-8882-2858

Statistics

Abstract views: 143
PDF downloads: 100


License

Copyright (c) 2021 Marek Bebak

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

The author grants the publisher a royalty-free nonexclusive licence (CC BY 4.0) to use the article in Muzyka, retains full copyright, and agrees to identify the work as first having been published in Muzyka should it be published or used again (download licence agreement). By submitting an article the author agrees to make it available under CC BY 4.0 license.

Articles from issues up to and including 3/2022 were published under a Creative Commons license CC BY-NC-ND 4.0. During this period the authors granted the publisher a royalty-free nonexclusive license (CC BY-ND 4.0) to use their article in Muzyka, retained full copyright, and agreed to identify the work as first having been published in our journal should it be published or used again.