Response to the Comments of Krystyna Stawecka PhD

Katarzyna Kolendo-Korczak


Instytut Sztuki PAN, Warszawa (Poland)
https://orcid.org/0000-0002-8523-576X

Zbigniew Michalczyk


Instytut Sztuki PAN, Warszawa (Poland)
https://orcid.org/0000-0002-4820-4745

Marcin Zgliński

marcin.zglinski@ispan.pl
Instytut Sztuki PAN, Warszawa (Poland)
https://orcid.org/0000-0002-0662-5306

Abstract

Polemika z Krystyną Stawecką na temat tekstu zamieszczonego w Biuletynie Historii Sztuki. Autorzy stwierdzają w niej brak odpowiedzi na najważniejszy zarzut: brak naukowej rzetelności dwóch artykułów Autorki (z 2017 r.), w których wzmiankuje ona ikony Prorok Aaron i Michał Archanioł z drzwi diakońskich ikonostasu cerkwi pw. Zwiastowania NMP w Supraślu w których przemilczała ich odnalezienie w cerkwi cmentarnej w Topilcu przez zespół Katalogu Zabytków Sztuki w Polsce i ich publikacje w tym wydawnictwie w roku 2016

Supporting Agencies

Instytut Sztuki PAN

Keywords:

Cerkiew Zwiastowania NMP, Supraśl, ikonostas, Prorok Aaron, Michał Archanioł


Published
2019-06-30

Cited by

Kolendo-Korczak, K., Michalczyk, Z., & Zgliński, M. (2019). Response to the Comments of Krystyna Stawecka PhD. Biuletyn Historii Sztuki, 81(2), 338. https://doi.org/10.36744/bhs.321

Authors

Katarzyna Kolendo-Korczak 

Instytut Sztuki PAN, Warszawa Poland
https://orcid.org/0000-0002-8523-576X

Authors

Zbigniew Michalczyk 

Instytut Sztuki PAN, Warszawa Poland
https://orcid.org/0000-0002-4820-4745

Authors

Marcin Zgliński 
marcin.zglinski@ispan.pl
Instytut Sztuki PAN, Warszawa Poland
https://orcid.org/0000-0002-0662-5306

Statistics

Abstract views: 713
PDF downloads: 0


License

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

The author grants the publisher a royalty-free non-exclusive licence (CC BY 4.0) to use the article in Biuletyn Historii Sztuki, retains full copyright, and agrees to identify the work as first having been published in Biuletyn Historii Sztuki should it be published or used again (download licence agreement). The journal is published under the CC BY 4.0 licence. By submitting an article, the author agrees to make it available under this licence.

In issues from 1(2019) to 4(2022) all articles were published under the CC BY-NC-ND 4.0 licence. During this period the authors granted the publisher a royalty-free non-exclusive licence (CC BY-ND 4.0) to use their article in Biuletyn Historii Sztuki, retained full copyright, and agreed to identify the work as first having been published in our journal should it be published or used again.