Regarding the Article by Marek Walczak “A Hunter and Master of Nature. Once Again About the Depictions of Animals on the Tomb-Chest of King Władysław II Jagiełło”

non peer-reviewed article

Ewa Śnieżyńska-Stolot

e.sniezynskastolot@upcpoczta.pl
Jagiellonian University, prof. em. (Poland)
https://orcid.org/0000-0001-8051-8608



Hübner, Wolfgang. Zodiacus Christianus. Jüdisch-christliche Adaptationen des Tierkreises von der Antike bis zur Gegenwart. Königstein: Verlag Anton Hain, 1983.
  Google Scholar

Kalinowski, Lech. „Ikonologia czy ikonografia? Termin ikonologia w badaniach nad sztuką Erwina Panofsky’ego”. Prace z Historii Sztuki 10 (1972): 5–33. https://doi.org/10.11588/diglit.26676.4.
  Google Scholar

Porębski Mieczysław. Ikonosfera. Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy, 1972.
  Google Scholar

Śnieżyńska-Stolot, Ewa. „Remarques sur le tombeau de Louis le Grand”. Acta Historiae Artium 14 (1968): 215–222.
  Google Scholar

Śnieżyńska-Stolot, Ewa. Tajemnice dekoracji Psałterza Floriańskiego. Z dziejów średniowiecznej koncepcji uniwersum. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1992.
  Google Scholar

Śnieżyńska-Stolot, Ewa. „Zagadnienie kształtowania wyobraźni średniowiecznego artysty na podstawie drôlerie”. Folia Historiae Artium 29 (1993): 9–26. https://doi.org/10.11588/diglit.20614.4.
  Google Scholar

Śnieżyńska-Stolot, Ewa. Ikonografia znaków zodiaku i gwiazdozbiorów w średniowieczu. Kraków: Katedra Etnologii UJ, Wydawnictwo i drukarnia „Secesja”, 1994.
  Google Scholar

Śnieżyńska-Stolot, Ewa. „Drolleries or picturae”. Word & Image. A Journal of Verbal/Visual Enquiry 12 (1996): 143–146. https://doi.org/10.1080/02666286.1996.10435936.
DOI: https://doi.org/10.1080/02666286.1996.10435936   Google Scholar

Śnieżyńska-Stolot, Ewa. „Pani Natura”. W: Człowiek i przyroda w średniowieczu i we wczesnym okresie nowożytnym, redakcja Wojciech Iwańczak, Krzysztof Bracha, 27–37. Warszawa: DiG, 2000.
  Google Scholar

Śnieżyńska-Stolot, Ewa. Ikonografia astrologiczna w średniowieczu. Stopnie znaków zodiaku. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2002.
  Google Scholar

Śnieżyńska-Stolot, Ewa. „Horoskopy dziecka królowej Jadwigi”. Biuletyn Biblioteki Jagiellońskiej 53 (2003): 5–32.
  Google Scholar

Śnieżyńska-Stolot, Ewa. „Nurt «devotio moderna» na dworze Jadwigi i Jagiełły”. W: Nie w blasku kamieni, ale w pokorze i łagodności. Wokół duchowości św. Jadwigi Królowej, redakcja ks. Kazimierz Panuś, 39–52. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Papieskiej Akademii Teologicznej, 2007.
  Google Scholar

Śnieżyńska-Stolot, Ewa. Zwierzęta na nagrobku Władysława Jagiełły, czyli jeszcze raz o ikonografii astrologicznej w średniowieczu. W: Artifex Doctus. Studia ofiarowane profesorowi Jerzemu Gadomskiemu w siedemdziesiątą rocznicę urodzin, t. 1, redakcja Wojciech Bałus, Wojciech Walanus, Marek Walczak, 107–117. Kraków: Polska Akademia Umiejętności, 2007.
  Google Scholar

Śnieżyńska-Stolot, Ewa. Picatrix Latinus. Ikonografia planet i planet dekanicznych w rękopisie krakowskim. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2009.
  Google Scholar

Śnieżyńska-Stolot, Ewa. „«Generale Iudicium» Władysława II zwanego Warneńczykiem”. Biuletyn Biblioteki Jagiellońskiej 61 (2011): 13–39.
  Google Scholar

Śnieżyńska-Stolot, Ewa. „[…] nec si rationem sidurem ignoret, poetas intellegat […], czyli czy poeci znali astrologię?”. Terminus. Astrologia i Kultura Dawna 17 (2015): 1–38.
  Google Scholar

Śnieżyńska-Stolot, Ewa. „Zamek piękny na wzgórzu…” Horoskopy – zapomniane źródło historyczne. Kraków: Księgarnia Akademicka, 2015.
  Google Scholar


Published
2023-07-26

Cited by

Śnieżyńska-Stolot, E. (2023). Regarding the Article by Marek Walczak “A Hunter and Master of Nature. Once Again About the Depictions of Animals on the Tomb-Chest of King Władysław II Jagiełło”. Biuletyn Historii Sztuki, 85(2), 155–162. https://doi.org/10.36744/bhs.1559

Authors

Ewa Śnieżyńska-Stolot 
e.sniezynskastolot@upcpoczta.pl
Jagiellonian University, prof. em. Poland
https://orcid.org/0000-0001-8051-8608

Statistics

Abstract views: 305
PDF downloads: 271


License

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

The author grants the publisher a royalty-free non-exclusive licence (CC BY 4.0) to use the article in Biuletyn Historii Sztuki, retains full copyright, and agrees to identify the work as first having been published in Biuletyn Historii Sztuki should it be published or used again (download licence agreement). The journal is published under the CC BY 4.0 licence. By submitting an article, the author agrees to make it available under this licence.

In issues from 1(2019) to 4(2022) all articles were published under the CC BY-NC-ND 4.0 licence. During this period the authors granted the publisher a royalty-free non-exclusive licence (CC BY-ND 4.0) to use their article in Biuletyn Historii Sztuki, retained full copyright, and agreed to identify the work as first having been published in our journal should it be published or used again.