The Latest Research on Warsaw Goldsmith’s Environment in 19th century
Michał Myśliński
Kraków, Instytut Sztuki Polskiej Akademii Nauk (Poland)
https://orcid.org/0000-0001-5977-2142
Abstract
Recenzja dwóch książek Ryszarda Bobrowa: "Złotnicy i jublilerzy prowincji Królestwa Polskiego" (2017) i "Warszawscy złotnicy, jubilerzy, grawerzy i kupcy wyrobów kruszcowych w XIX wieku" (2018).
Supporting Agencies
Keywords:
goldsmith, Warsaw, 19th centuryReferences
Bobrow Ryszard, „Cechowanie sreber warszawskich w XVIII-XX wieku”, [w:] Warszawskie srebra i platery w zbiorach Muzeum Mazowieckiego w Płocku, oprac. Zofia Samosiuk-Zaremba, Płock 1996.
Google Scholar
Bobrow Ryszard, Srebra warszawskie 1851-1939. Część pierwsza: srebra ze zbiorów Muzeum Narodowego w Warszawie; Część druga: srebra ze zbiorów muzeów polskich, kościelnych i prywatnych, Warszawa 1997.
Google Scholar
Bobrow Ryszard, Srebra warszawskie XVIII i 1. połowy XIX wieku ze zbiorów Muzeum Narodowego w Warszawie, Warszawa 1991.
Google Scholar
Gradowski Michał, „Znaki złotnicze na wyrobach warszawskich XIX wieku”, Biuletyn Historii Sztuki, XXI: 1969, nr 2.
Google Scholar
Gradowski Michał, Znaki na srebrze. Znaki miejskie i państwowe używane na terenie Polski w obecnych jej granicach, Warszawa 1994.
Google Scholar
Kopydłowski Bogdan, „Uwagi o złotnictwie warszawskim okresu Oświecenia”, Rocznik Muzeum Narodowego w Warszawie, II: 1957.
Google Scholar
Lileyko Halina, „Złotnictwo warszawskie od schyłku XVIII w. do około 1831 r.”, [w:] Z dziejów rzemiosła warszawskiego, red. Barbara Grochulska, Witold Pruss, Warszawa 1983.
Google Scholar
Lileyko Halina, Srebra warszawskie w zbiorach Muzeum Historycznego m. st. Warszawy, Warszawa 1979.
Google Scholar
Myszkówna Halina, Srebra warszawskie XVIII i XIX wieku w zbiorach Muzeum Historycznego, Warszawa 1973.
Google Scholar
Authors
Michał MyślińskiKraków, Instytut Sztuki Polskiej Akademii Nauk Poland
https://orcid.org/0000-0001-5977-2142
Statistics
Abstract views: 500PDF downloads: 0
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
The author grants the publisher a royalty-free non-exclusive licence (CC BY 4.0) to use the article in Biuletyn Historii Sztuki, retains full copyright, and agrees to identify the work as first having been published in Biuletyn Historii Sztuki should it be published or used again (download licence agreement). The journal is published under the CC BY 4.0 licence. By submitting an article, the author agrees to make it available under this licence.
In issues from 1(2019) to 4(2022) all articles were published under the CC BY-NC-ND 4.0 licence. During this period the authors granted the publisher a royalty-free non-exclusive licence (CC BY-ND 4.0) to use their article in Biuletyn Historii Sztuki, retained full copyright, and agreed to identify the work as first having been published in our journal should it be published or used again.
Most read articles by the same author(s)
- Michał Myśliński, Jacek Kriegseisen, “Anvils and Hammers. The House, Workshop and Oeuvre of a Gdańsk Goldsmith in the 18th Century”, Gdańsk 2021 , Biuletyn Historii Sztuki: Vol. 84 No. 3 (2022)
- Michał Myśliński, Agata Lipczik, „Jubilerstwo w międzywojennej Warszawie. Rzemiosło – ludzie – biżuteria”, Instytut Sztuki PAN, Warszawa 2021, ISBN: 978-83-66519-36-7, ss. 265, il. 86, bibliografia, indeks , Biuletyn Historii Sztuki: Vol. 85 No. 1 (2023)
- Michał Myśliński, “Julia Keilowa. Designer”. The Exhibition at the Museum of Warsaw (March – September 2024) , Biuletyn Historii Sztuki: Vol. 86 No. 3 (2024)