Jak mamy żyć
Abstrakt
Maciejewski recenzując książkę Marka Hendrykowskiego Marcel Łoziński (2008), podkreśla, że autor wychodząc od biografii i odkrywając przy tym szereg zaskakujących, a nieznanych szczegółów z artystycznego życiorysu Łozińskiego, płynnie przechodzi do całościowego spojrzenia na tę twórczość. W efektownych, często zaledwie kilkustronicowych rozdziałach, czytelnik poznaje zarówno cechy stylu reżysera, jego twórczość, poglądy i priorytety; jak i szeroko uchwyconą panoramę nazwisk, zdarzeń i emocji, które równolegle budowały wyjątkowość portretowanego.
Słowa kluczowe:
Marek Hendrykowski, Marcel Łoziński, recenzjaBibliografia
Hendrykowski Marek, Andrzej Munk, Seria: Ludzie polskiego kina, WIĘŹ, Biblioteka Więzi, Warszawa 2007.
Google Scholar
Hendrykowski Marek, Marcel Łoziński, Seria: Ludzie polskiego kina, WIĘŹ, Biblioteka Więzi, Warszawa 2008, s. 25-26, 86.
Google Scholar
Kornacki Krzysztof, Polityka, psychologia i człowiek – twórczość Marcela Łozińskiego, „Kwartalnik Filmowy” 1998, nr 23 (jesień), s. 158-192.
Google Scholar
Autorzy
Łukasz Maciejewskikwartalnik.filmowy@ispan.pl
badacz niezależny Polska
Dziennikarz, krytyk filmowy i teatralny, absolwent filmoznawstwa na UJ. Współpracuje m.in. z „Filmem”, „Dziennikiem”, „Teatrem”, „Magazynem Filmowym SFP” oraz z portalem „Filmweb”. Ekspert telewizji HBO, członek FIPRESCI. Moderator, juror i współorganizator kilkuset festiwali i przeglądów. Współpracownik Studia Filmowego „Kadr”. Autor lub współautor kilkunastu książek, m.in.: Przygoda myśli (2009), Krystian Lupa. Rozmowy/Conversations (2009).
Statystyki
Abstract views: 61PDF downloads: 18
Licencja
Prawa autorskie (c) 2009 Łukasz Maciejewski

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.
W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.
Inne teksty tego samego autora
- Łukasz Maciejewski, „Widzę muzykę”. Z Zygmuntem Koniecznym rozmawia Łukasz Maciejewski , Kwartalnik Filmowy: Nr 44 (2003): Dźwięk, muzyka, słowo w filmie
- Łukasz Maciejewski, Kłamać naprawdę , Kwartalnik Filmowy: Nr 61 (2008): Trwoga, lęki, niepokoje
- Łukasz Maciejewski, Sen o pięknym kinie , Kwartalnik Filmowy: Nr 60 (2007): Autor w filmie (cz. II)
- Łukasz Maciejewski, Według Hitchcocka. Na marginesie książki „Hitchcock/Truffaut” , Kwartalnik Filmowy: Nr 53 (2006): Kino brytyjskie (cz. II)
- Łukasz Maciejewski, Inna płeć? Z Agnieszką Holland rozmawia Łukasz Maciejewski , Kwartalnik Filmowy: Nr 62-63 (2008): Kino w poszukiwaniu tożsamości
- Łukasz Maciejewski, Rzeczywistość jest ciekawsza. Ze Stanisławem Lemem rozmawia Łukasz Maciejewski , Kwartalnik Filmowy: Nr 45 (2004): Sacrum w filmie
- Łukasz Maciejewski, Czekając na niebo. Na marginesie książki Andrzeja Pitrusa „Nam niebo pozwoli. O filmowej i telewizyjnej twórczości Todda Haynesa” , Kwartalnik Filmowy: Nr 47-48 (2004): Antropologia i film