Dwa serca, dwa smutki
Abstrakt
A Girl Like Me: The Gwen Araujo Story, prawie nieznany w Polsce telewizyjny film Agnieszki Holland z 2006 roku, dla wielu amerykańskich transseksualistów i ich rodzin był przełomem. Zrealizowany dla kanału Life Time, wielkiej stacji specjalizującej się dotąd głównie w produkcjach stricte familijnych (kucharskich, poradnikowych), nie tylko został pokazany w prime-time’ie, ale zgromadził wówczas rekordową, zarezerwowaną tylko dla największych kinowych hitów, widownię. Podczas pierwszej emisji filmu losy Eddiego-Gwen, transseksualnego chłopca, śledziło grubo ponad pięć milionów widzów. Równocześnie z sukcesem komercyjnym film Holland spotkał się z bardzo życzliwym przyjęciem prasy, otrzymał także szereg nagród.
Słowa kluczowe:
Agnieszka Holland, transpłciowość, płećBibliografia
Nie dotyczy / Not applicable
Google Scholar
Autorzy
Łukasz Maciejewskikwartalnik.filmowy@ispan.pl
badacz niezależny Polska
Filmoznawca, krytyk filmowy stale związany z kilkunastoma czasopismami, m.in. z „Dziennikiem”, „Filmem”, „Tygodnikiem Powszechnym”, „Krakowem”, „Teatrem”, „Notatnikiem Teatralnym” i „Dekadą Literacką”; współpracownik dydaktyczny UJ i Akademii Pedagogicznej w Krakowie.
Statystyki
Abstract views: 14PDF downloads: 6
Licencja
Prawa autorskie (c) 2008 Łukasz Maciejewski

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.
W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.
Inne teksty tego samego autora
- Łukasz Maciejewski, Kłamać naprawdę , Kwartalnik Filmowy: Nr 61 (2008): Trwoga, lęki, niepokoje
- Łukasz Maciejewski, Sen o pięknym kinie , Kwartalnik Filmowy: Nr 60 (2007): Autor w filmie (cz. II)
- Łukasz Maciejewski, Inna płeć? Z Agnieszką Holland rozmawia Łukasz Maciejewski , Kwartalnik Filmowy: Nr 62-63 (2008): Kino w poszukiwaniu tożsamości
- Łukasz Maciejewski, W poszukiwaniu straconego blasku , Kwartalnik Filmowy: Nr 46 (2004): Filmowe labirynty narracji
- Łukasz Maciejewski, „Widzę muzykę”. Z Zygmuntem Koniecznym rozmawia Łukasz Maciejewski , Kwartalnik Filmowy: Nr 44 (2003): Dźwięk, muzyka, słowo w filmie
- Łukasz Maciejewski, Czekając na niebo. Na marginesie książki Andrzeja Pitrusa „Nam niebo pozwoli. O filmowej i telewizyjnej twórczości Todda Haynesa” , Kwartalnik Filmowy: Nr 47-48 (2004): Antropologia i film
- Łukasz Maciejewski, Rzeczywistość jest ciekawsza. Ze Stanisławem Lemem rozmawia Łukasz Maciejewski , Kwartalnik Filmowy: Nr 45 (2004): Sacrum w filmie
Podobne artykuły
- Łukasz Maciejewski, Inna płeć? Z Agnieszką Holland rozmawia Łukasz Maciejewski , Kwartalnik Filmowy: Nr 62-63 (2008): Kino w poszukiwaniu tożsamości
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.