Ostatni romantyk

Krystyna Duniec

kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Instytut Sztuki, Polska Akademia Nauk (Polska)

Abstrakt

Recenzja dwóch książek poświęconych twórczości jednego z najważniejszych polskich reżyserów: Teatralny świat Andrzeja Wajdy (2003) oraz Filmowy świat Andrzeja Wajdy (2003), w których zgromadzono referaty wygłoszone na międzynarodowej konferencji naukowej Filmowy i teatralny świat Andrzeja Wajdy (25-28 X 2001) zorganizowanej przez Katedrę Teorii Literatury, Teatru i Filmu Uniwersytetu Łódzkiego. Artykuły napisane są z różnych punktów widzenia. Kino Wajdy omawiane jest w kategoriach psychoanalitycznych, antropologicznych, socjologicznych i filozoficznych.



Słowa kluczowe:

Andrzej Wajda, recenzja, romantyzm

Nie dotyczy / Not applicable
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2004-06-30

Cited By / Share

Duniec, K. (2004) „Ostatni romantyk”, Kwartalnik Filmowy, (46), s. 240–244. doi: 10.36744/kf.3680.

Autorzy

Krystyna Duniec 
kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Instytut Sztuki, Polska Akademia Nauk Polska

Pracownik naukowy Instytutu Sztuki PAN. Hi­storyk i krytyk teatralny, redaktor biuletynu teatrologicznego „Rzeczy Teatralne”. Autorka książek Kaprysy Prospera. Szekspirowskie in­scenizacje Leona Schillera, Warszawa 1998, Jan Kreczmar. Bruliony, wstęp i oprac., Warszawa 2003, Jan Kreczmar. Grał jakby uczył, Warsza­wa 2004.



Statystyki

Abstract views: 6
PDF downloads: 1


Licencja

Prawa autorskie (c) 2004 Krystyna Duniec

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.

W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.