Ostatni romantyk
Abstrakt
Recenzja dwóch książek poświęconych twórczości jednego z najważniejszych polskich reżyserów: Teatralny świat Andrzeja Wajdy (2003) oraz Filmowy świat Andrzeja Wajdy (2003), w których zgromadzono referaty wygłoszone na międzynarodowej konferencji naukowej Filmowy i teatralny świat Andrzeja Wajdy (25-28 X 2001) zorganizowanej przez Katedrę Teorii Literatury, Teatru i Filmu Uniwersytetu Łódzkiego. Artykuły napisane są z różnych punktów widzenia. Kino Wajdy omawiane jest w kategoriach psychoanalitycznych, antropologicznych, socjologicznych i filozoficznych.
Słowa kluczowe:
Andrzej Wajda, recenzja, romantyzmBibliografia
Nie dotyczy / Not applicable
Google Scholar
Autorzy
Krystyna Dunieckwartalnik.filmowy@ispan.pl
Instytut Sztuki, Polska Akademia Nauk Polska
Pracownik naukowy Instytutu Sztuki PAN. Historyk i krytyk teatralny, redaktor biuletynu teatrologicznego „Rzeczy Teatralne”. Autorka książek Kaprysy Prospera. Szekspirowskie inscenizacje Leona Schillera, Warszawa 1998, Jan Kreczmar. Bruliony, wstęp i oprac., Warszawa 2003, Jan Kreczmar. Grał jakby uczył, Warszawa 2004.
Statystyki
Abstract views: 6PDF downloads: 1
Licencja
Prawa autorskie (c) 2004 Krystyna Duniec

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.
W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.
Inne teksty tego samego autora
- Krystyna Duniec, Joanna Krakowska, Polskie kino. Obywatel a służba bezpieczeństwa , Kwartalnik Filmowy: Nr 77-78 (2012): Polskie mity, polskie kompleksy
- Krystyna Duniec, Kino jako dekonstrukcja pamięci. O aktorstwie dwudziestolecia międzywojennego , Kwartalnik Filmowy: Nr 57-58 (2007): Kino polskie, kino sąsiadów