W galaktyce McLuhana
Abstrakt
Zawojski, autor recenzji książki Krzysztofa Loski Dziedzictwo McLuhana, zwraca przede wszystkim uwagę na fakt, że jest to pierwsza całościowa monografia spuścizny teoretycznej kanadyjskiego uczonego, a także próba pokazania, w jakim stopniu pisma i działalność McLuhana wpłynęły na wielu badaczy w przeszłości, a w jakim są aktualne dzisiaj.
Słowa kluczowe:
Krzysztof Loska, Marshall McLuhan, recenzjaBibliografia
Nie dotyczy / Not applicable
Google Scholar
Autorzy
Piotr Zawojskikwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Śląski Polska
Pracownik Zakładu Filmoznawstwa i Wiedzy o Mediach Uniwersytetu Śląskiego. Autor książki Elektroniczne obrazoświaty. Między sztuką a technologią (2000).
Statystyki
Abstract views: 0PDF downloads: 0
Licencja
Prawa autorskie (c) 2002 Piotr Zawojski

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.
W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.
Inne teksty tego samego autora
- Piotr Zawojski, Historie awangardy filmowej na nowo (o)pisane , Kwartalnik Filmowy: Nr 115 (2021): Film formy, film treści
- Piotr Zawojski, O intermedialnych relacjach między filmem i grami wideo , Kwartalnik Filmowy: Nr 125 (2024): Kino jako maszyna pamiętania
- Piotr Zawojski, Twórca wyzwalający rzeczywistość przeciwko dyktatowi „mise en scène”? „Five” Abbasa Kiarostamiego , Kwartalnik Filmowy: Nr 122 (2023): Krajobrazy, panoramy, terytoria
- Piotr Zawojski, Poza narracją i fabułą – „Visitors” Godfreya Reggio jako przykład niefikcyjnego kina „avant-doc”. Typologie filmu dokumentalnego , Kwartalnik Filmowy: Nr 123 (2023): Tempo i rytm
- Piotr Zawojski, „Soft Cinema” Lva Manovicha i Andreasa Kratky’ego. „Język nowych mediów” w praktyce , Kwartalnik Filmowy: Nr 60 (2007): Autor w filmie (cz. II)
- Piotr Zawojski, Mediologiczne wędrówki po świecie obrazów , Kwartalnik Filmowy: Nr 49-50 (2005): Ideologia i film