Glosarium
Abstrakt
Podręczny glosariusz wyjaśniający terminologię stosowaną w niniejszym tomie „Kwartalnika Filmowego”.
Słowa kluczowe:
glosariusz, terminologiaBibliografia
Nie dotyczy / Not applicable
Google Scholar
Autorzy
Beata Kosińska-Krippnerkwartalnik.filmowy@ispan.pl
Instytut Sztuki, Polska Akademia Nauk Polska
Asystent w Zakładzie Antropologii Kultury, Filmu i Sztuki Audiowizualnej Instytutu Sztuki PAN; zajmuje się teorią i historią filmu i telewizji; od 1998 r. sekretarz redakcji „Kwartalnika Filmowego”, w którym w latach 1993-2005 publikowała m.in. doroczną kronikę wydarzeń filmowych obejmującą lata 1992-2002. Od 1997 r. współpracuje z kwartalnikiem „Polish Culture” wydawanym przez Związek Polskich Autorów i Kompozytorów ZAKR. Na przełomie 1997 i 1998 r. współprowadziła autorską audycję radiową popularyzującą film. W latach 1997-1998 współpracowała z Polską Agencją Prasową (recenzje filmowe). Autorka Katalogu Filmów Dokumentalnych Programu II TVP S.A 1976-1996 (wyd. Telewizja Polska S.A. – Prasowa Agencja Telewizyjna, 1996). Konsultantka i autorka haseł z zakresu filmu do wydawnictw encyklopedycznych, m.in. haseł osobowych do Leksykonu kultury polskiej poza krajem od roku 1939 (t. I, red. Krzysztof Dybciak, Zdzisław Kudelski, wyd. Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, Lublin 2000).
Statystyki
Abstract views: 0PDF downloads: 0
Licencja
Prawa autorskie (c) 2000 Beata Kosińska-Krippner

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.
W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.
Inne teksty tego samego autora
- Beata Kosińska-Krippner, Między fikcją a faktami. Docusoap po polsku, czyli telenowela dokumentalna , Kwartalnik Filmowy: Nr 75-76 (2011): Oblicza rzeczywistości
- Beata Kosińska-Krippner, Cielesność, intymność i seksualność w filmach Ulricha Seidla jako medium samotności i odrzucenia , Kwartalnik Filmowy: Nr 83-84 (2013): Ciało w filmie
- Beata Kosińska-Krippner, Andrzej Kondratiuk. Metafizyka , Kwartalnik Filmowy: Nr 96 (2016): Film i metafizyka
- Beata Kosińska-Krippner, Heimatfilm – zarys dziejów gatunku , Kwartalnik Filmowy: Nr 67-68 (2009): Historia filmu
- Beata Kosińska-Krippner, Munk – artysta niezastąpiony , Kwartalnik Filmowy: Nr 67-68 (2009): Historia filmu
- Beata Kosińska-Krippner, Awangarda austriacka. Peter Kubelka – kucharz filmowiec , Kwartalnik Filmowy: Nr 70 (2010): Awangarda i film
- Beata Kosińska-Krippner, Film w Polsce 2002 (cz. 3) , Kwartalnik Filmowy: Nr 46 (2004): Filmowe labirynty narracji
- Beata Kosińska-Krippner, „Mock-documentary” a dokumentalne fałszerstwa , Kwartalnik Filmowy: Nr 54-55 (2006): Film, fotografia, rzeczywistość
- Beata Kosińska-Krippner, Parodystyczna natura przywłaszczeń kodów faktualnych i konwencji w mock-dokumentach , Kwartalnik Filmowy: Nr 56 (2006): Homo ludens
- Beata Kosińska-Krippner, Film w Polsce 2002 (cz. 5) , Kwartalnik Filmowy: Nr 49-50 (2005): Ideologia i film