Nieznane i znane formy

Andrzej Pitrus

kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Jagielloński (Polska)

Abstrakt

Recenzja książki The Struggle For Form. Perspectives on Polish Avant-Garde Film 1916-1989 (red. Kamila Kuc, Michael O’Pray; 2014). Autor dokonuje prezentacji tomu, który przybliża anglojęzycznemu czytelnikowi problematykę związaną z polskim kinem awangardowym. W tomie wykorzystano teksty wcześniej publikowane, co autor recenzji uważa za największy jej mankament – nie udało się bowiem zaproponować spójnej wizji rodzimego kina eksperymentalnego. Wysoko ocenione zostały natomiast wybrane rozdziały, których autorzy są wybitnymi znawcami tematu.


Słowa kluczowe:

Kamila Kuc, Michael O’Pray, polskie kino awangardowe

Kuc, Kamila, O'Pray Michael (red.). 2014. The Struggle For Form. Perspectives on Polish Avant-Garde Film 1916-1989. London and New York: Walflower Press
DOI: https://doi.org/10.7312/kuc-16982   Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2014-12-31

Cited By / Share

Pitrus, A. (2014) „Nieznane i znane formy”, Kwartalnik Filmowy, (87-88), s. 293–296. doi: 10.36744/kf.2403.

Autorzy

Andrzej Pitrus 
kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Jagielloński Polska

Profesor zatrudniony w Instytu­cie Sztuk Audiowizualnych Uniwersytetu Jagiel­lońskiego. Zajmuje się głównie nowymi mediami i ich wykorzystaniem w sztuce współczesnej; spo­radycznie wraca do dawnych zainteresowań filmo­wych, skupiając uwagę przede wszystkim na kinie eksperymentalnym i autorskim.



Statystyki

Abstract views: 47
PDF downloads: 11


Licencja

Prawa autorskie (c) 2014 Andrzej Pitrus

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.

W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.