Autoportret z cieniem

Elżbieta Wiącek

kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Jagielloński (Polska)

Abstrakt

W eseju poświęconym filmowi Dereka Jarmana Caravaggio Wiącek analizuje stronę wizualną filmu, wskazując na malarskie inspiracje twórczością Caravaggia. Jej zdaniem film pokazuje, jak sztuka romantycznie łączy się z życiem. Caravaggio to także ilustracja dramatycznych zmagań artysty z wątpliwościami, strachem, wrogością i brakiem zrozumienia ze strony publiczności.



Słowa kluczowe:

Derek Jarman, Caravaggio, malarstwo

Nie dotyczy / Not applicable
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2001-03-31

Cited By / Share

Wiącek, E. (2001) „Autoportret z cieniem”, Kwartalnik Filmowy, (33), s. 26–38. doi: 10.36744/kf.4174.

Autorzy

Elżbieta Wiącek 
kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Jagielloński Polska

Doktorantka na wydzia­le filmoznawstwa UJ.



Statystyki

Abstract views: 0
PDF downloads: 0


Licencja

Prawa autorskie (c) 2001 Elżbieta Wiącek

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.

W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.