Filmowy tomik poezji. „Wojaczek” Lecha Majewskiego

Julia Michałowska

kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (Polska)

Abstrakt

Michałowska pisze, że film Lecha Majewskiego o poecie Rafale Wojaczku to zarówno obraz artysty, jak i podróż do PRL-owskiej czarno-białej nudy i prowincjonalizmu. Majewski odwiedził miejsca i ludzi związanych z Wojaczkiem i wykorzystał te badania w swojej artystycznej wizji, choć nie w sposób dokumentalny. Michałowska mówi, że film jest skomponowany jako seria sekwencji przypominających karty tomiku z wierszami. Jednym z atutów filmu jest to, że Majewski nie próbował wyjaśnić tajemnicy fenomenu Wojaczka. Ta nierozwiązana tajemnica nadaje filmowi szczególną siłę emocjonalną i stawia problem w perspektywie uniwersalnej; mówi o głębokiej samotności artysty.



Słowa kluczowe:

Lech Majewski, Rafał Wojaczek, poezja

Nie dotyczy / Not applicable
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2001-03-31

Cited By / Share

Michałowska, J. (2001) „Filmowy tomik poezji. «Wojaczek» Lecha Majewskiego”, Kwartalnik Filmowy, (33), s. 85–90. doi: 10.36744/kf.4178.

Autorzy

Julia Michałowska 
kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Polska

Absolwentka filmo­znawstwa na Wydziale Polonistyki Uniwersyte­tu Adama Mickiewicza w Poznaniu. Pracuje w biurze organizacyjnym Międzynarodowego Fe­stiwalu Filmów dla Młodzieży Ale Kino!



Statystyki

Abstract views: 0
PDF downloads: 0


Licencja

Prawa autorskie (c) 2001 Julia Michałowska

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.

W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.