Ponadczasowość obrazu w filmie „Nosferatu, symfonia grozy” Friedricha Wilhelma Murnaua
Piotr Szczepański
kwartalnik.filmowy@ispan.plPaństwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi (Polska)
Abstrakt
Film Murnaua szybko przeszedł do historii i wpisał się w kanon światowego kina, ale jego wartość mierzy się także wpływem, jaki wywiera na kolejne pokolenia. Szczepański opowiada, jak film oddziaływał na jego wyobraźnię niemal od dzieciństwa i jak wiele aspektów, których twórcy nie przewidzieli, wpływa na wartość estetyczną dzieła.
Słowa kluczowe:
Friedrich Wilhelm Murnau, czas, wampirBibliografia
Nie dotyczy / Not applicable
Google Scholar
Autorzy
Piotr Szczepańskikwartalnik.filmowy@ispan.pl
Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi Polska
Operator filmowy, absolwent PWSFTViT w Łodzi.
Statystyki
Abstract views: 1PDF downloads: 0
Licencja
Prawa autorskie (c) 2000 Piotr Szczepański

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.
W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.