Prawie wszystkie kolory Indii

Andrzej Pitrus

kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Jagielloński (Polska)

Abstrakt

Tekst jest recenzją tomu zbiorowego Od Ramajany do Slumdoga. Filmowe adaptacje literatury indyjskiej (2015) pod redakcją Grażyny Stachówny i Tatiany Szurlej. Książka zawiera dwadzieścia esejów poświęconych filmom zrealizowanym na podstawie literatury indyjskiej. Autor recenzji zwraca uwagę na eklektyzm publikacji wynikający z różnorodności literatury Indii czy wręcz niemożności zdefiniowania jednej literatury indyjskiej. Tom został jednak oceniony wysoko jako pionierskie wydawnictwo będące odpowiedzą na wzrastające zainteresowanie przedstawionym w nim fenomenem.


Słowa kluczowe:

literatura indyjska, Grażyna Stachówna, Tatiana Szurlej

Od „Ramajany” do „Slumdoga”. Filmowe adaptacje literatury indyjskiej, red. Grażyna Stachówna, Tatiana Szurlej, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2015.
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2016-06-30

Cited By / Share

Pitrus, A. (2016) „Prawie wszystkie kolory Indii”, Kwartalnik Filmowy, (93-94), s. 301–303. doi: 10.36744/kf.2253.

Autorzy

Andrzej Pitrus 
kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Uniwersytet Jagielloński Polska

Profesor zatrudniony w Instytu­cie Sztuk Audiowizualnych Uniwersytetu Jagiel­lońskiego. Zajmuje się głównie nowymi mediami i ich wykorzystaniem w sztuce współczesnej; spo­radycznie wraca do dawnych zainteresowań filmo­wych, skupiając uwagę przede wszystkim na kinie eksperymentalnym i autorskim.

 



Statystyki

Abstract views: 59
PDF downloads: 27


Licencja

Prawa autorskie (c) 2016 Andrzej Pitrus

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.

W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.