Ja, wampir („Dracula c’est moi”)

Zbigniew Wałaszewski

kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Wyższa Szkoła Pedagogiki Specjalnej (Polska)

Abstrakt

Od wydania słynnej książki Brama Stokera Dracula minęło ponad sto lat, a tematem rozważań Wałaszewskiego jest zmieniająca się na przestrzeni ostatnich 100 lat figura, znak i symbol wampira w filmach i grach multimedialnych. Szczególnie interesujące i zaskakujące wydają się filmowe konteksty i narracje gier komputerowych, a nie związki z archetypem bohatera Stokera.



Słowa kluczowe:

Bram Stoker, wampir, gry komputerowe

Nie dotyczy / Not applicable
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2001-12-31

Cited By / Share

Wałaszewski, Z. (2001) „Ja, wampir («Dracula c’est moi»)”, Kwartalnik Filmowy, (35-36), s. 285–300. doi: 10.36744/kf.4135.

Autorzy

Zbigniew Wałaszewski 
kwartalnik.filmowy@ispan.pl
Wyższa Szkoła Pedagogiki Specjalnej Polska

Filmoznawca i teoretyk mediów komputerowych, pracownik na­ukowy Wyższej Szkoły Pedagogiki Specjalnej. Wykłada w Akademii Teatralnej. Autor rozprawy doktor­skiej nt. Nowe oblicze Drakuli. Wampir w kulturze XX-wiecznych mediów. Interesuje się kinem gatun­ków i współczesnym kinem autorskim (Herzog, Lynch, Greenaway, Von Trier).



Statystyki

Abstract views: 0
PDF downloads: 0


Licencja

Prawa autorskie (c) 2001 Zbigniew Wałaszewski

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.

W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.