Ja, wampir („Dracula c’est moi”)
Abstrakt
Od wydania słynnej książki Brama Stokera Dracula minęło ponad sto lat, a tematem rozważań Wałaszewskiego jest zmieniająca się na przestrzeni ostatnich 100 lat figura, znak i symbol wampira w filmach i grach multimedialnych. Szczególnie interesujące i zaskakujące wydają się filmowe konteksty i narracje gier komputerowych, a nie związki z archetypem bohatera Stokera.
Słowa kluczowe:
Bram Stoker, wampir, gry komputeroweBibliografia
Nie dotyczy / Not applicable
Google Scholar
Autorzy
Zbigniew Wałaszewskikwartalnik.filmowy@ispan.pl
Wyższa Szkoła Pedagogiki Specjalnej Polska
Filmoznawca i teoretyk mediów komputerowych, pracownik naukowy Wyższej Szkoły Pedagogiki Specjalnej. Wykłada w Akademii Teatralnej. Autor rozprawy doktorskiej nt. Nowe oblicze Drakuli. Wampir w kulturze XX-wiecznych mediów. Interesuje się kinem gatunków i współczesnym kinem autorskim (Herzog, Lynch, Greenaway, Von Trier).
Statystyki
Abstract views: 0PDF downloads: 0
Licencja
Prawa autorskie (c) 2001 Zbigniew Wałaszewski

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.
W wydaniach od 105-106 (2019) do 119 (2022) wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Kwartalniku Filmowym”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.
Inne teksty tego samego autora
- Zbigniew Wałaszewski, Wampir – zamaskowana tożsamość, ukryta śmierć , Kwartalnik Filmowy: Nr 31-32 (2000): Sztuczny człowiek